Door: Sophie van der Burgh
De kurk plopte van de fles! Na een bachelor Voedingsmiddelentechnologie en master Innovative Dairy Chain Management ontving ik mijn diploma. Dit vierde ik tijdens mijn vakantie in Zwitserland. Voordat ik het wist liep ik daar weer door de grote glazen deuren van Simmental Switzerland AG, het kaasbedrijf waar ik eerder stage liep. Dat zette mij aan het denken. Want voor welk bedrijf wil ik gaan werken? En in welke rol? Terug in Nederland vond ik het antwoord in mijn inbox: “Kom jij Yor-in versterken als interim Quality Professional?”. Dit zijn de vier redenen waarom ik volmondig “Ja!” zei.
1. Proeven van verschillende bedrijven
Als Quality Professional neem je een kijkje in de keuken van verschillende bedrijven. Zo ervaar je niet alleen diverse productieomgevingen, maar je proeft ook van meerdere rollen. Per interim opdracht verschillen de werkzaamheden, producten en processen. Dit is voor mij de belangrijkste reden. Hierdoor ontdek ik namelijk welk werk het beste bij mij past.
2. Razendsnel ervaring opdoen
Doordat je iedere opdracht in een andere omgeving terechtkomt, doe je als interim professional veel ervaring op. Waar je in de ene opdracht meedenkt over procesverbeteringen op de vloer bij Refresco, ondersteun je in een volgende opdracht audits in de productieomgeving van MARS. Hierbij ondersteunt Resource Manager Niki mij. Samen kijken we met welke cursussen vanuit Yor-in ik nog meer uit mijn opdrachten haal.
“Om jouw persoonlijke ontwikkeling goed te begeleiden verbinden we je aan een Resource Manager. Wat die persoon doet? De functietitel zegt het al: deze persoon managet onze belangrijkste resources, jij dus!”
Meer weten? Lees hier over onze persoonlijke begeleiding.
3. Mijn netwerk zien groeien
Ik vind het belangrijk om een groot netwerk op te bouwen. Door telkens te wisselen van bedrijf, krijg ik als interimmer de kans om mij te omringen met andere Quality specialisten. Zo zie ik mijn netwerk groeien. Zelfs voorbij de landgrenzen! Door met hen te sparren tijdens activiteiten en borrels, pas ik hun ervaringen toe tijdens mijn eigen opdrachten. Dit helpt in de voorbereiding op volgende opdrachten. En wanneer ik toe ben aan één werkgever, haak ik makkelijk iemand uit mijn netwerk aan voor hulp.
4. Een achterban collega’s
Toen ik tekende, koos ik bewust voor de bedrijfssfeer van Yor-in. Want stap je de kantoorboerderij binnen, dan word je gelijk begroet door je collega’s. Ook maak je onderdeel uit van een gedreven groep Quality Professionals. Daarom sta je er op opdracht nooit alleen voor. Want wil je sparren over een audit, klachtenafhandeling of kwaliteitstraining? Bij hen kan ik terecht.
“Doordeweeks werk je bij je opdrachtgever, maar aan het eind van de week mag je bij ons aansluiten voor een borrel, uitje of training. Ook als je bij ons op kantoor wil werken, ben je van harte welkom!”
Wil je meer weten? Lees hier onze blog over de voordelen van interim.
Word jij Sophies collega?
Als interim professional bij Yor-in versnel je jouw Quality carrière. Je proeft van verschillende bedrijven, doet razendsnel ervaring op, bouwt aan je netwerk en omringt je met Quality Specialisten. Dus ben jij net als Sophie zoekende in jouw eerste baan? Bel eens met ons, we vertellen je graag meer!