Wat is een HR Officer?

De functie van een HR Officer is een ondersteunende en operationele rol binnen het HR-team, waarbij de nadruk ligt op administratieve taken en de uitvoering van het dagelijkse HR-beleid. In de Food & Industry sector spelen zij onder andere een rol in het beheren van personeelsdossiers, coördineren van werving- en selectieprocessen en het ondersteunen bij de implementatie van HR-beleid en procedures.

Yor In 27 03 2024 Nijmegen Deel 1 Epsilon Studios Ektor Tsolodimos 42

Wat doet een HR Officer?

  • Beheer van personeelsadministratie: Up-to-date houden van personeelsdossiers, contracten, verlof- en ziekteverzuim registraties en het verwerken van wijzigingen in het HR-systeem.
  • Ondersteunen bij werving en selectie: Coördineren van het wervingsproces, assisteren bij de selectie van geschikte kandidaten en begeleiden van de onboarding van nieuwe medewerkers.
  • Naleving van HR-processen waarborgen: Zorgen dat het HR-beleid en de procedures nauwgezet worden gevolgd binnen de organisatie.
  • Verwerking van salarisadministratie: Assisteren bij de verwerking van salarisgegevens en communiceren van essentiële salarisinformatie aan de financiële afdeling.
  • Beantwoorden van HR-gerelateerde vragen: Het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden zijn.
  • Ondersteuning bieden bij HR-projecten.

HR Officer vacatures bij Yor-in

4 vacatures

Yor-in

Utrecht

Junior HR Adviseur

  • 32 - 36u
  • € 2.700 - € 3.500
  • 36u
  • € 2.700 - € 3.500

Als Junior HR Adviseur werk je niet achter de schermen – je staat middenin de operatie. Je bent dé HR sparringpartner die managers op scherp zet. Stel je voor: een teammanager worstelt met een hoog verzuim binnen zijn afdeling. Jij duikt in de cijfers, analyseert ontwikkelingen en presenteert een helder plan om het verzuim structureel terug te dringen. Bijvoorbeeld door coaching trajecten te implementeren, werkprocessen te optimaliseren en workshops over werkdrukbeheersing te organiseren.
 
Zo maak jij het verschil:
Als HR Medewerker bij Yor-in draai je mee in de volle breedte van het HR-vak. Geen project of opdrachtgever is hetzelfde. Zo ga je bijvoorbeeld aan de slag met:

  • Talent behouden: Door een goede onboarding, uitdagende functies en een prettige werkomgeving.
  • Contracten en salarissen: Met jouw kennis stel je snel kloppende contracten op wat bijdraagt aan een positieve werkgeverservaring.
  • Teams versterken: Je zorgt voor teambuilding en trainingsprogramma’s die mensen écht verder brengen.
  • Personeelsadministratie: Van het opstellen van contracten en het beheren van personeelsdossiers tot het vlekkeloos uitvoeren van de salarisadministratie – jij zorgt dat alles klopt en op rolletjes loopt.
  • Werving en selectie: Je bent betrokken bij creatieve campagnes om toptalent aan te trekken, waarbij je veel verder gaat dan standaard vacatureteksten. Elke opdracht vraagt om een nieuwe aanpak.
  • Ontwikkeling en begeleiding: Je werkt samen met medewerkers aan hun groei, bijvoorbeeld door maatwerk trainingen te organiseren of kennissessies op te zetten die écht het verschil maken.
  • Operationele ondersteuning: Of het nu gaat om vragen over verlof, verzuim, of complexere HR-vraagstukken – jij biedt snel en effectief ondersteuning.

Bekijk de vacature
Lees meer

Yor-in

Den Bosch

HR Medewerker

  • 32 - 36u
  • € 2.700 - € 3.500
  • 36u
  • € 2.700 - € 3.500

Een dag uit het leven van een Yor-in professional
8:30 Je dag begint bij jouw opdrachtgever: een internationale frisdrankfabrikant.
Hier werk je met het HR-team samen aan een urgent vraagstuk: het werven van 30
procesoperators voor hun nieuwe productielijn. De uitdaging? De arbeidsmarkt is
krap en de technische eisen zijn specifiek. Samen ontwikkel je een gerichte aanpak:
een combinatie van zij-instroom programma's voor mensen uit de
voedingsmiddelenindustrie, en een leerwerktraject waarbij ervaren operators nieuwe
collega's opleiden.
 
10:00 Je stelt nieuwe arbeidscontracten op en beantwoordt vragen van teamleiders over de opleidingsvergoedingen. Tijdens jouw vorige opdracht bij een rijstwafelproducent heb je veel ervaring opgedaan over dit thema. Hierdoor ken je de ins en outs van deze regelingen. Je legt helder uit hoe de vergoedingen werken en welke voorwaarden eraan verbonden zijn. Voor je het weet is het lunchtijd.
 
13:00 In de middag werk je aan een trainingsplan voor het warehouse team. Samen met de Warehouse Manager ontwikkelt je een praktische training over LEAN processen in het magazijn. Hij kent de inhoud maar jij bent de expert op het gebied van de meest effectieve trainingsmethodes. Het doel is om het team zelf knelpunten te laten identificeren en oplossen, van een efficiëntere routing tot beter voorraadbeheer. Want een team dat zelf verbeteringen aandraagt, is het beste recept voor blijvende verandering.
 
17:00 Aan het einde van de werkdag rijd je in je leaseauto naar de Yor-in kantoorboerderij in Nijmegen. Waar jouw collega Specialisten het initiatief namen om een gezellige borrel te plannen.  
 
Waarom Yor-in?
Bij Yor-in krijg je meer dan een leuke werkplek. Dit is werken met impact, leren van de besten en onderdeel zijn van een team dat jou helpt groeien.
 

  • Ontwikkel je supersnel: Bij Yor-in kun je in korte tijd veel ervaring opdoen door aan verschillende projecten te werken. Kijk bijvoorbeeld naar Kirsten, die in vier jaar tijd van HR Support bij Rabobank doorgroeide naar HR Business Partner bij Peridot Food. Ze leerde werken in diverse sectoren, zoals finance en de food en breidde haar vaardigheden razendsnel uit.
  • Clubgevoel: Ondanks dat het grootste deel van ons team op locatie bij klanten werkt, zorgen we ervoor dat je je altijd verbonden voelt. Of het nu gaat om gezamenlijke kantoorwerkdagen, kennisevents of gezellige borrels, je maakt écht deel uit van Yor-in.
  • Unieke kansen: Als professional werk je aan projecten die ertoe doen. Denk aan het opzetten van een vitaliteitsproject voor al je collega’s. Of een doorlopend MTO uitvoeren waardoor je de organisatie optimaal kunt adviseren.

Bekijk de vacature
Lees meer

Snack Connection

Giessen

HR Officer

  • 24 - 40u
  • € 3.000 - € 3.600
  • 40u
  • € 3.000 - € 3.600

Als HR Officer bij Snack Connection vervul je een veelzijdige rol. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor zowel medewerkers als leidinggevenden op de locatie in Giessen. In deze functie werk je samen met de HR Manager, HR Officer (Bergschenhoek) en een (interim) Casemanager Verzuim. Jouw takenpakket is breed en uitdagend en biedt volop ruimte voor jouw inbreng.
Jij houdt je onder andere bezig met:

  • Het verzuimproces begeleiden in samenwerking met leidinggevenden.
  • Het ondersteunen van de HR-cyclus, inclusief het geven van advies aan teamleiders in de productie.
  • Sollicitatiegesprekken voeren.
  • Het doorvoeren van salarismutaties en het bieden van ondersteuning bij de salarisadministratie. 
  • De HR-mailbox beheren.

Bekijk de vacature
Lees meer

Yor-in

Utrecht

HR Business Partner

  • 32 - 36u
  • € 3.500 - € 5.000
  • 36u
  • € 3.500 - € 5.000

Het optimaliseren van HR processen of het fungeren als sparringpartner voor je collega's? Het zijn allemaal taken die jij als interim professional zult gaan uitvoeren. Als HR Business Partner kom je bij Yor-in in dienst als ga je op projectbasis aan de slag bij onze opdrachtgevers. Onze focus hierbij ligt op de food, logistiek, maakindustrie en energiebranche. Weet jij al wat je precies wil doen? Mooi! Wij luisteren namelijk graag naar al jouw wensen. Weet je dit nog niet? Geen probleem, dan helpen we je ook graag met de oriëntatie in dit werkveld! Samen met jouw Resource Manager stippel je jouw loopbaan uit om jouw ambitie waar te maken.

Tijdens jouw opdracht ga je uitdagingen niet uit de weg en zorg je voor een optimale employee experience bij onze opdrachtgevers. Met jouw analytische blik ben jij in staat om te constateren wat verbeterd kan worden en dit om te zetten naar een concreet advies voor de klant. Als ervaren HR Professional kun je ervaring op doen in een tactische/strategische rol zoals (Junior) HR Business Partner. Concrete taken waar je mogelijk meer aan de slag gaat zijn:

  • Zowel operationeel als tactisch adviseren;
  • Deelnemen aan diverse strategische HR projecten (zoals employee experience, Employer of Choice, cultuur en leiderschapsontwikkeling);
  • Het optimaliseren van bestaande HR processen;
  • Oppakken van coördinerende taken;
  • Leidinggeven op operationeel niveau;
  • Oppakken van complexere HR-vraagstukken (zoals verzuimmanagement of professionalisering van het HR).

Bekijk de vacature
Lees meer

Veel gestelde vragen

Wat zijn de taken van een Junior HR Officer?

Als Junior vervul je een ondersteunende rol, waarbij de nadruk ligt op het leren van de basis HR-vaardigheden en het uitvoeren van operationele taken. Denk aan taken als:

  • Assisteren bij de personeelsadministratie;
  • Voorbereiden en verwerken van documenten;
  • Ondersteunen bij werving en selectie;
  • Bijdragen aan onboarding-activiteiten;
  • Beantwoorden van basisvragen van medewerkers.

Wat zijn de taken van een Medior HR Officer?

Als Medior krijg je meer verantwoordelijkheid en word je betrokken bij diverse HR-projecten. Denk aan taken als:

  • Zelfstandig beheren van personeelsadministratie;
  • Coördineren van werving- en selectieprocessen;
  • Ondersteuning bij diverse HR-projecten;
  • Adviseren van leidinggevenden en medewerkers op HR-gebied;
  • Bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van HR-beleid.

Vereiste vaardigheden en kennis

Om de rol succesvol uit te voeren zijn de volgende vaardigheden en kennis van belang:

  • Kennis van HR-wetgeving en beleid: Een gedegen begrip van arbeidsrecht, HR-beleid en relevante wet- en regelgeving.
  • Administratieve vaardigheden: Het beheren van personeelsadministratie en het verwerken van contracten, verlofaanvragen en andere administratieve werkzaamheden.
  • Organisatorische vaardigheden: Het vermogen om meerdere taken tegelijk te beheren en prioriteiten te stellen.
  • Sterke communicatieve vaardigheden: Zowel mondeling als schriftelijk duidelijk kunnen communiceren.
  • Probleemoplossend vermogen: In staat zijn om proactief oplossingen te bedenken voor uiteenlopende uitdagingen.

 Salaris van een HR Officer: Junior en Medior

Het salaris van een rol als Junior of Medior varieert op basis van kennis, ervaring, de specifieke organisatie en de sector waarin zij werkzaam zijn. Naast het basissalaris bieden werkgevers vaak aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.

Junior:

  • Salarisrange: €2.200,- en €2.800,- bruto per maand
  • Mogelijke arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding, pensioenregeling en opleidingsbudget.

Medior: 

  • Salarisrange: €2.800,- en €3.800,- bruto per maand
  • Mogelijke arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget, bonussen, telefoon- en laptop vergoeding, extra vakantiedagen en deelname aan ontwikkelingsprogramma’s.
19 01 2023 Epsilon Studios Ektor Tsolodimos 28

Opleiding en certificering

Voor een carrière als HR Officer zijn de volgende opleidingen en certificeringen relevant:

  • MBO-opleiding in bijvoorbeeld Personeel & Arbeid.
  • HBO/WO-opleidingen in Human Resource Management (HRM), Personeel & Arbeid, Bedrijfskunde of Organisatiewetenschappen.

Aanvullende cursussen en certificeringen:

  • Personeelsadministratie: Cursussen gericht op het beheren van personeelsdossiers, salarisadministratie en HR-wetgeving.
  • HRM-software trainingen: Opleidingen in het gebruik van HR-systemen zoals AFAS, SAP SuccessFactors of ADP.
  • Soft Skills trainingen: Trainingen in communicatie, conflictmanagement of arbeidsvaardigheden.
  • Arbeidsrecht: Specialisatie in wet- en regelgeving rondom arbeidsverhoudingen.

Doorgroeimogelijkheden en specialisaties

Er kan doorgegroeid worden van Junior naar Medior en uiteindelijk naar Senior. Daarnaast zijn er ook diverse andere carrièremogelijkheden binnen het HR-werkveld, zoals bijvoorbeeld de rollen als HR Manager, HR Adviseur of HR Business Partner. Daarnaast zijn specialisaties in verzuimmanagement, recruitment, compensatie en arbeidsvoorwaarden of HR projectmanagement ook mogelijk.

Yor In 27 03 2024 Nijmegen Deel 2 Epsilon Studios Ektor Tsolodimos 19

Waarom kiezen voor een carrière als HR Officer via Yor-in?

Bij Yor-in krijg je de kans om je carrière als HR Professional te starten en verder te ontwikkelen. We bieden persoonlijke begeleiding tijdens je loopbaanontwikkeling en ondersteunen je bij zowel jouw persoonlijke als professionele groei. Door interim opdrachten bij verschillende bedrijven in de Food & Industry uit te voeren, doe je snel waardevolle werkervaring op. Of je nu kiest voor een interim functie via Yor-in of een vaste positie bij een van onze opdrachtgevers, de mogelijkheden zijn divers.

Daarom Yor-in

  • SNA gecertificeerd
  • Snelle groei van jouw carrière
  • Persoonlijke begeleiding
Google

Yor-in krijgt een 4.9 o.b.v. 104 reviews

Waarom is Yor-in de ideale partner voor het vinden van een HR Specialisten?

Yor-in ondersteunt jouw organisatie in de zoektocht naar een HR-specialist die perfect bij jullie team past. Junior, medior of senior en van HR Medewerker tot HR Manager. We vervullen verschillende rollen en bieden een maatwerkoplossing voor jouw vraagstuk. Dit doen we op het gebied van interim, werving & selectie of door de inzet van ZZP’ers.

19 01 2023 Epsilon Studios Ektor Tsolodimos 3

Overzicht HR Officer

Vakgebied

HR

Opleidingsniveau

MBO, HBO

Salarisindicatie

  • Junior: €2.200,- en €2.800,- bruto per maand.
  • Medior: €2.800,- en €3.800,- bruto per maand.

Carrièrepad

Junior, Medior, Senior, HR Manager, HR Adviseur of HR Business Partner

Competenties & vaardigheden

  • Kennis van HR-wetgeving en beleid;
  • Administratieve vaardigheden;
  • Organisatorische vaardigheden;
  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Probleemoplossend vermogen.

Gerelateerde functies

HR Assistent, HR Medewerker, Recruiter, HR Manager, HR Adviseur, HR Business Partner.