Teammanager Logistiek Noord

Het beheren, onderhouden en vernieuwen van 46.400 kilometer gasleiding en 139.100 kilometer elektriciteitskabel om een betrouwbaar energienet te garanderen staat of valt bij een goed lopend logistiek proces. Ben jij een ervaren Teammanager Logistiek die in staat is om de logistieke keten, samen met je team, naar een hoger niveau te tillen? Dan is de functie van Teammanager Logistiek Noord iets voor jou!

Waar kom je te werken

Enexis transporteert gas en elektriciteit in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Brabant en Limburg voor 2,7 miljoen huishoudens en bedrijven. Als netbeheerder beheren, onderhouden en vernieuwen ze het energienetwerk waarmee ze elektriciteit of gas bij hun klanten brengen en zorgdragen voor een betrouwbaar netwerk.

Afdelingsinformatie

Voor het primaire proces van Enexis wordt jaarlijks voor +/- 180 miljoen euro aan materiaal (elektriciteitskabels, gasbuizen, schakelinstallaties en transformatoren) op projectlocaties geïnstalleerd en gemonteerd. De afdeling logistiek heeft een belangrijke rol in de logistieke keten van Enexis die bestaat uit veel verschillende interne afdelingen en leveranciers. In totaal bestaat deze afdeling uit +/- 110 FTE die werkzaam zijn op twee distributiecentra in Veldhoven (zuid) en Hoogeveen (noord), een afdeling Material Management en 10 logistieke servicepunten door het gehele voorzieningsgebied.

Het team van Logistiek Productie Noord bestaat uit een distributiecentrum (DC) in Hoogeveen, 4 Logistieke Servicepunten (LSP) en nog diverse onbemande verdeelpunten. Verspreid over deze locaties werken hier iedere dag 60 medewerkers vol enthousiasme aan een goed lopend proces.

Wat ga je doen

In het DC in Hoogeveen wordt al het materieel opgeslagen, waarna LSP’s worden gebruikt om kleiner materiaal zo dicht mogelijk bij hun uitvoering beschikbaar te stellen en service te verlenen aan de productie-vestigingen. Als Teammanager Logistiek Noord krijg je de verantwoordelijkheid over ongeveer 12 collega’s waarbij je zowel op inhoudelijke zaken stuurt, maar ook veel bezig zult met de ontwikkeling van jouw team. Hierbij stimuleer je de samenwerking met andere afdelingen zoals bijvoorbeeld Material Management. Tevens heb je een actieve rol in verbeter- en verandertrajecten waarbij processen en systemen worden verbeterd.

Door jouw kennis en ervaring ben je in staat op continu te sturen op verbeteringen in de keten ten aanzien van veiligheid, kwaliteit en het voorkomen van verspilling van materiaal en/of geld.

Naast deze werkzaamheden zul je verantwoordelijk zijn voor:

  • Een optimale afstemming van de dagelijkse goederenstroom en de realisatie van de met klanten overeengekomen servicegraden;
  • De implementatie en uitvoering van VGWM-beleid;
  • Een goede klantbeleving richting de vestigingen vanuit DC en LSP;
  • De implementatie van proces- en/of systeem- veranderingen in het team waarbij medewerkers op de juiste wijze betrekt.

Functie-eisen

Om deze functie optimaal in te vullen beschik je over een afgeronde HBO opleiding richting Logistiek of Bedrijfskunde, aangevuld met minimaal 3 jaar relevante leidinggevende ervaring.

Hiernaast beschik je over goede kennis van magazijn- en transportprocessen en heb je ervaring met plannen en sturingstechnieken.
Uiteraard heb je een goede kennis van ICT-systemen en bij voorkeur van SAP.

Als persoon ben jij iemand die een positieve sfeer met zich meebrengt. Een volhouder die in een complexe organisatie energie krijgt van het maken van kleine stapjes in de goede richting. Hiernaast ben je een teamspeler die gedragsverandering en positiviteit in het team teweeg kan brengen.

Waarom zou je reageren

Salaris met een maximum van € 4.091,- bruto per maand. Een laptop en telefoon, 25 vakantiedagen en 8% vakantiegeld. Hiernaast krijg je veel vrijheid, ruimte voor ideeën en initiatief.

Hoe nu verder?

Heb je interesse in deze functie of heb je vragen? Neem dan contact op met Tim Hendriks van Yor-in:

Telefonisch kan dit via 06-10002417 of per mail via T.hendriks@yor-in.nl.