Logistiek Manager

Heb jij ervaring als logistiek leidinggevende maar ook als Outbound planner/Logistiek Coördinator? Behoud jij altijd het overzicht en ben jij sterk in het motiveren en operationeel coachen van jouw team? Dan is de functie van Logistiek Manager iets voor jou!

Waar kom je te werken

AAK is een van ’s werelds meest toonaangevende fabrikanten van speciale plantaardige oliën en vetten voor de levensmiddelenindustrie en is specialist in klant specifieke vetcomposities. De productielocatie in Zaandijk is gespecialiseerd in hoogwaardige olie en vetten. In totaal zijn hier ongeveer 120 medewerkers werkzaam

Wat ga je doen

Als Logistiek Manager heb je als het ware een dubbelrol. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van de expeditie (5FTE) en tevens ben je, in nauw samenspraak met de Productie Scheduler en vervoerders, verantwoordelijk voor de outbound planning.

Je coördineert en analyseert alle goederenstromen (in- uit- en opslag) voor een efficiënt gebruik van het magazijn en externe voorraadlocaties. Hiernaast draag je zorg voor een optimale bezetting van het magazijn, een efficiënte planning om goederen te ontvangen en te verladen en draag je zorg voor een nauwkeurig voorraadbeheer en afhandeling van documenten.

Tevens initieer, implementeer en borg verbeteringen in het proces en ben je een belangrijke speler in de organisatorische transitie van Productie naar Supply Chain, het upgraden van het magazijn en het vervangen van het Warehouse Management Systeem.

Hiernaast zullen de volgende werkzaamheden ook tot je takenpakket behoren:

  • Het dagelijks verzorgen van de outbound planning voor zowel bulk producten als verpakte producten. Dit in samenwerking met de Productie Scheduler, logistieke dienstverleners en Customer Service afdeling;
  • Verantwoordelijk voor het tijdig boeken van de container- en luchtvrachtzendingen;
  • Organiseren van interne logistiek en voorraadtransfers van en naar de externe opslaglocaties;
  • Zorgt met het team dat de documenten bij de zending altijd 100% in orde zijn;
  • Aansturen van logistiek dienstverleners;
  • Zorg dragen voor kwaliteit, (voedsel) veiligheid, hygiëne, orde en netheid van de plant;
  • Palletbeheer en administratie.

Wat neem je mee?

Als persoon ben je een People manager die collega’s motiveert en een effectief team neer kan zetten. Je bent stressbestendig, gefocust op resultaat en behoud overzicht wanneer planningen onverwacht wijzigen.

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding in Transport en Logistiek;
  • Tussen 5 en 10 jaar relevante werkervaring in logistiek en transport;
  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring in een productie en/of logistieke omgeving, bij voorkeur in de voedingsindustrie;
  • Kennis en ervaring met SAP en relevante warehouse management systemen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels. Beheersing van de Duitse taal is een pré;
  • Kennis en werkervaring met complexe verandertrajecten en project management.

Wat bieden wij

Naast een uitdagende functie waarin je een mooie bijdrage kan leveren aan interessante projecten, kun je rekenen op een jaarsalaris van maximaal 60K excl. vakantiegeld etc. en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Hoe nu verder?

Heb je interesse in deze functie en wil je meer informatie? Neem dan contact op met Tim Hendriks. Telefonisch kan dit door te bellen naar 06-10002417 of per mail via T.hendriks@yor-in.nl.